Ge en man fria händer och du har dom snart över hela dig...

Citat av Mae West.








måndag 15 juli 2013

Facebook !

Jag har haft facebook sedan 2007 och jag tycker och har alltid tyckt att det är roligt. Just nu pratas det mycket om hur vi genom dessa social medier lämnar ut våra liv för mycket. Jag ser facebook som en torg och jag skriver inte mer än vad jag skulle kunna skriva på en lapp som jag sätter upp på affärn.
 Stor rädsla är att FB äger mina bilder och att allt finns kvar, vänd på det. Vilken dagbok jag har som finns kvar även om datorn kraschar. 
Jag har många FB-vänner och då blir det så många inlägg att det inte finns en chans i världen att man kan gilla och titta på alla.
När jag fyllde år förra veckan fick jag mer än 160 gratulationer och kan inte låta bli att erkänna att det såklart stärker mitt ego en bit men jag är samma människa oavsett om jag fått tusen eller tre.
Många klagar över att folk lägger ut statusar som är totalt ointressanta, ja men låt bli att läsa då hur svårt kan det vara. Om jag lägger ut en status om något som ger en extra krydda på mitt vanliga trista liv och på det viset hitta guldkorn i detta. Det är ju inte frågan om att bygga luftslott och fantasiliv om den stora tomtebolyckan. Men visst är det roligare med små halvroliga händelser som kan få någon människa att skratta för en stund.
Roligaste av allt är nog dom facerape jag blivit utsatt för och dom som gjort det på mej har inte kränkt mej utan skappat tillfällen till skratt!
Jag säger som Sarté "Människan är dömd till frihet". Varje människa måste ta ansvar för sina egna handlingar så även vad man skriver och lägger ut på facebook. Men låt folk lägga ut vad dom vill och ta ansvar för ditt eget så löser det sig nog.
Jag träffar och umgås mer med människor tack vare facebook också för den delen.

Inga kommentarer: