Ge en man fria händer och du har dom snart över hela dig...

Citat av Mae West.








söndag 14 juli 2013

Livets gång är inte alltid enkelt!

Jag firade midsommar i Lillvallsjön, Liden hos min vän och som en syster Mariaś föräldrars stuga.
På midsommar dagen fick vi det tråkiga beskedet att en kille ifrån Liden tragiskt omkommit i en bilolycka. Det här killen eller mannen som han faktiskt var är i min ålder och jag lärde känna honom när jag bodde i Liden. Vi bodde ganska nära varandra och umgicks då och då. En trebarnsfar med det vackraste leendet på jorden.
Jag vad med på begravning igår och det vet vi ju alla hur det är. Det kändes bra att få ta farväl ändå mitt i allt elände även om han fattas på jorden.

Min plan var att åka på mc-träff i Järpen denna helg men jag kunde inte uppbringa någon energi att ta mig iväg efter den senaste månadens jobb och händelser. Jag tog istället och ordnade ett "two in one" födelsedagskalas för mej och Ebba.
Jag gjorde smörgåstårta för första gången i mitt liv. Det blev riktigt god men långtifrån snygg.
Blev sedan hämtat i en pontiac cab och blev fraktad till Lillvallsjön.
Efter en trevlig kväll och natt hos Lollo och Kristina så fick jag äntligen köra min motorcykel. Nervös som jag vet inte vad men med trygga Janne som sällskap tog jag mej dom fem milen till Sally hill.
Min nya kärlek! Undra vad jag ska döpa honom till?


Inga kommentarer: